mandag den 12. november 2012

40 års jubilæum

Jeg var til koncert i aftes sammen med naboen - 40 års jubilæumskoncert. Det var Sebastian, der inviterede - dog skulle vi selv betale..... Men det var bestemt hver en krone værd. Sebastian med band plus det løse (det løse var Søren Huus og Lis Sørensen). Det var nye toner og gamle toner. Det var en tur down memory lane. Og det var vores første besøg i DRs koncertsal - men bestemt ikke sidste.

Men ingen roser uden torne. Eller måske er det bare mig, der er ved at blive en gammel, vranten og sur tante. Måske, det kan bestemt ikke afvises. Men når jeg køber billet til en Sebastian-koncert, er det fordi jeg ønsker at høre Sebastian synge. Og ikke det kvindemenneske, som jeg tilfældigvis kommer til at sidde ved siden ad og som skrålede lystigt (og falsk) med på alle de sange, hun kendte. Så kald mig bare lyseslukker og en kedelig, gammel kone. Og når hun ikke sang med, så sad hun og klappede sig selv lystigt på lårene eller kværnede løs med den veninde, der var slæbt med til lejligheden.

Og for at det ikke skal være løgn, så sad hende foran mig konstant uroligt på sin stol og kørte hele tiden hænderne gennem sit hår. Lidt som om hun følte at hun havde en dårlig hårdag.... Men det larmede i det mindste ikke! Og der kunne jeg bare sige til mig selv, at nu skulle jeg fokusere på scenen.

Men bortset fra det var det en dejlig aften. Jeg har været til rigtig mange koncerter med Sebastian siden den allerførste i Cirkusbygningen en aften i 1981 (hvis jeg husker rigtig). Jeg var taget den lange vej til storbyen fra den lille provinsflække i Nordjylland sammen med en veninde. Kan huske at næsten lige ved siden af os sad Eddie Skoller og Lisbeth Lundquist. Jow, jow, det var stort dengang!

Så stort til lykke med jubilæet, Sebastian. Du er en stor del af mit livs lydtapet.

2 kommentarer:

  1. Tænk at du har hørt ham gennem så mange år ! Så var den koncert også noget at glæde sig til. mange mennesker tænker slet ikke på, at deres opførsel er til gene for andre..

    SvarSlet
  2. Åh nej, sikke dog en selvoptaget sidedame, hun kan synge med på hans sange derhjemme, enig med dig Dorthe. Sebastian er fantastisk, har aldrig været til koncert med ham, men kender hans musik :)

    SvarSlet

Hyggeligt med en kommentar - tak for den...